🇮🇷#پژوهش_ادملاوند edmolavand
📲اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
"دوداق دیمز" نوع خاصی از تجنیس یا #جناس در شعر ترکی است. در این نوع شعر، شاعر باید کلماتی را انتخاب کند که هنگام ادای آنها، لبها به هم نخورند و به عبارت دیگر تلفظ آنها بدون تماس لبها امکانپذیر باشد. در برخی موارد عاشیق ها برای نشان دادن مهارت خود میان دو لبشان یک خلال دندان (در گذشته،سوزن) می گذارند و به مشاعره و آتیشما می پردازند. طبیعی است که در این حالت باید از تلفظ کلماتی که حروفی چون : م-ب-پ-و-ف دارند، بپرهیزند.
توضیحات: محمد عبادی آلیشیق
....................................................
ایشیق قاپیسی؛ دروازه ای نو به "واقعیت های تاریخی و مفاخر"
https://eitaa.com/ishiqqapisi
https://eitaa.com/Bakershenasi/252
🟨نکته: در برخی نوشتارهای منتشر شده به نظر می رسد اسامی و وقایع کتابت شده در این اثر خطی، مربوط به زمانهای دورتر و یا هم عصر مولف مزبور باشد که نیاز به تحقیق جامع دارد.
📸در برخی از نوشتارها هیچگونه نمایه ای از این کتابت خطی در اختیار پژوهش ادملاوند نیست.
🔴 به منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا کتابت و یا نام دارنده ی این اسناد و کتابت به خودشان واگذار شده است.
⚠️چاپ و نشر مطالب #بدون_نام بردن از نگارنده و منبع#پژوهش_ادملاوند مجاز نبوده و درج منبع الزامی است.
🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند.
در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت.
⚠️تمامی آثار [فیلم و نمایه و اسناد و نوشتار] منتشر شده در این صفحه تحت حمایت #نگارخانه_ادملا و یا #پژوهش_اِدمُلّاوَند | زیر مجموعه ی آوات قلمܐܡܝܕ صرفا فقط دارای #ارزش_پژوهشی هستند و ارزش قانونی دیگری ندارند.
🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است.
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─